1

Thursday, April 5, 2012

dRafT puNyA..LayaNzzz



Dear all,

Jom dengar cerita last week...cerita UITM vs UPSI..
apa kena dengan dua universiti ni..gadoh ke sesama diorang..haha..idok la cenggitu..meh dengar cerita selanjutnya..

dalam 2 bulan lepas, adik teman dapat panggilan interview untuk sambung pelajaran dalam bidang pendidikan khas..so,bersama mak&opek menginap di hotel sahara to accompany attendend the interview...harapan mak menggunung tinggi agar salah seorang anaknya menjadi cikgu seperti dia..tak kira la cikgu apa..janji cikgu....

then, last month, result interview keluar..DUKACITA DIMAKLUMKAN BLA BLA BLA.harapan tinggal harapan..but she still got second chance by RAYUAN..ada rezeki ada la..sema itu di tangan-NYA..

seminggu selepas tu,result tawaran UITM keluar..SUKA CITA DIMAKLMKAN ANDA TELAH DITAWARKAN UNTUK MENYAMBUNG PELAJARAN DALAM BIDANG PENGURUSAN KESIHATAN DI PUNCAK ALAM DAN PERLU MENDAFTAR PADA 3HB MAC 2012..

dalam masa beberapa minggu atau hampir sebulan ema membuat persiapan ke UITM..macam zaman kita2 dulu lah..medical checkup yang ulang kali buat sebab asyik tak kuar je urinenya,baitulmal,account,ptptn,barang2 peribadi bagai dan lain2..

she bought the green one because love that colur.
then,ke klinik kesihatan greentown ambik result medical checkup..
ema ni la sat2nya buat dekat klinik kerajaan..bajet katanya..tapi leceh sebab bukan haritu resltnya keluar..
bila sampai klinik,result takdapat diperolehi lagi..sebab kena buat second urine test..so kene submit new urine..jenis ema ni bukan senang nak keluarkan bahan kumuh dia tu,kurus sangat..minum 2 gelas air+mineral water still cannot..then,decide tomorrow will come back with dotdot..

jumaat:-hampir semua barang peribadi,medical checkup,baitumal,ptptn semua dah siap..tinggal seminggu lagi untuk mendaftar ke UITM..

dijadikan kesah..
balik segala selesai urusan (jumaat kan last day urusan gomen dan bank),mak suruh check rayuan UPSI,tuptup adalah SUKACITA dan perlu mendaftar pada hari Isnin..meant hanya perlu 2 hari untuk persiapkan diri ke UPSI berbanding seminggu ke UiTM..
so,konflik berlaku,kemanakah harus dipilih..masa depan dan segalanya..segala borang,medical checkup,baitumal,ptptn semuanya settle atas nama UiTM..keputusan berat bagi ema,persediaan dari segi mental dan kawan2..
padahal semua duk saiko dia suh pilih UPSI..
dan akhirnya dia memilih...

baitulmal ipoh..alhamdulillah urusan dipermudahkan..








No comments: